Všechny oblasti - Názory

Divadlo Komedie v ohrožení a kulturní fronta ve zbrani

4
Průměr: 4 (6 hlasů)
C:\Documents and Settings\Venca Párek\Plocha\Zbytečnosti\ddp.ashx

Ředitel

Ředitel Divadla Komedie Dušan D. Pařízek oznámil, že pokud pražský magistrát nenavýší dosavadní 12 milionovou roční podporu jeho divadla, s koncem aktuálního grantu, který připadá nakonec letošního roku, divadlo zavře. Současně kritizuje skutečnost, že o grantech rozhoduje úřad na poslední chvíli a ohrožuje tak chod divadla.

Ať zhyne kterýkoli český literární časopis, bude to důvod k oslavě

3.70588
Průměr: 3.7 (17 hlasů)
Je na čase, aby se TO změnilo!

Ministerstvo kultury snížilo dotace na „živou kulturu“. Proti čemuž se začali bouřit příjemci těchto dotací. Nejvýrazněji pak tzv. literární časopisy. Vtip je v tom, že něco mrtvolnějšího, než je česká literární scéna, zejména literární časopisy, abys pohledal. Tak jakápak živá kultura.

Kdo zastřelí Alana Beguivina za doslov k Rozšíření bitevního pole?

2.6
Průměr: 2.6 (35 hlasů)
Rozšíření bitevního pole

Překladatel a autor doslovů Alan Beguivin je jedním z ústředních budovatelů kultu Michela Houellebecqa u nás. Nejen že z průměrného autora solidních, leč poměrně nudných knih o hysterických sobcích utápějících se v sebelítosti dělá spisovatele nonkonformní a kontroverzní prózy, ale v doslovu k Rozšíření bitevního pole překračuje i běžnou míru nehoráznosti.

Neklid v umění - Point, Grosseová a pražští radní

5
Průměr: 5 (4 hlasů)
Point1

To, jestli jsou v kultuře peníze, se prostě pozná. Člověk může být sebetvořivější, ale takové krásné expozice, jaké se dočkal František Vláčil v Císařské konírně, se dočká jedině na Pražském hradě a tak asi deset let po smrti. Na druhou stranu, nemít peníze neznamená automaticky nemít zajímavou prezentaci, ba někdy to může být dokonce ku prospěchu věci, což dokazuje i výstava Point Shop Jana Kalába alias Pointa ve vysočanské Trafačce.

Kapitoly z kulturní politiky: Transformace jako šance aneb Že se s tím Richterem vůbec bavíte

4.375
Průměr: 4.4 (8 hlasů)
Magistrát

Podobně jako s debatou o radaru, je zatěžko rozumnému člověku přidat se na jednu, či druhou stranu, když obě používají tak nablblé argumenty a jsou reprezentovány leckdy zcela nechutnými personami...   

Tedy takhle blbý bych nechtěl být: český film aneb O rodičích, dětech, venkovských učitelích, bobulích a dalších ubohostech

4.615385
Průměr: 4.6 (13 hlasů)

O krizi českého filmu se píše a mluví hojně. Obvykle se tím myslí peníze. Někdy zas řemeslná nedostatečnost mnohých debutů a na koleně vznikajících filmů. Jako protiklad jim jsou kladeny „vzorové“ prázdné filmy Hřebejka, Svěráka, Ondříčka, Slámy atd., adorované silnou skupinou kritiků i diváků. Nic by nemohlo být větším omylem.

František Foltýn – Komplexnost! Proč?

5
Průměr: 5 (4 hlasů)
František Foltýn

V domě U Kamenného zvonu, na exponovaném místě v lůně Starého Města, pořádá již tradičně Galerie Hlavního Města Prahy velké monografické výstavy dlouhodobě respektovaných osobností českých dějin umění. Z hlediska marketingové strategie galerie naprosto logický krok, pro recenzenta, natož pak recenzenta UnBornu, však zlý sen. Čeho si všímat a nepapouškovat přitom obecně známé a mnohokrát potvrzené pravdy o dnes již klasickém díle?

Transformace za každou cenu - Jakou?

4.434785
Průměr: 4.4 (23 hlasů)
Milan Richter

Dnes, 11. března, proběhla v Divadle Archa tisková konference s názvem „Transformace za každou cenu?". Svolali ji ředitelé šesti pražských divadel, jenž se cítí být ohroženi novou kulturní politikou města – Petr Kracik z Divadla Pod Palmovkou, Doubravka Svobodová z Divadla Na Zábradlí, Jan Schmidt z Divadla Ypsilon, Daniela Šálková z Divadla v Dlouhé, Daniel Hrbek ze Švandova Divadla a Ondřej Zajíc z Městských divadel pražských.

Po kundě ti upadne péro – Festival otrlého diváka

4.81818
Průměr: 4.8 (22 hlasů)
Kino Aero

Festival otrlého diváka vznikl roku 2005, kdy ho v kině Aero uspořádali David Čeněk a Aleš Stuchlý. Letos se pod taktovkou obou dvou a stále ve stejném kině konal již čtvrtý ročník, na rozdíl od toho prvního po rozsáhlé mediální kampani a již jako poměrně etablovaná a rozmáchlá akce. Že to je cesta spíše do pekel než kamkoli jinam, je evidentní.

Ty, který žiješ – O skvělém filmu Roye Anderssona s malou obhajobou Projektu 100

4.6
Průměr: 4.6 (5 hlasů)
Projekt 100

Švédský filmař Roy Andersson (1943) s filmy nespěchá. Ač začal s tvorbou již v šedesátých letech, dodnes, kromě několika kraťasů, natočil jen čtyři celovečerní filmy. Ten třetí, Písně z druhého patra (2000), a čtvrtý, Ty, který žiješ (2007), měli a mají čeští diváci možnost vidět v rámci Projektu 100.

Zpět nahoru